Poradnik- niezbędnik- informatorek- rodzica
Dla nowo przyjętych dzieci do przedszkola
1. Wizja naszego przedszkola:
-
Stwarzamy dzieciom naturalne warunki do wszechstronnego rozwoju;
-
Dzieci mogą w pełni przeżywać swoje radosne dzieciństwo i każdego dnia odkrywać swój nieskończony potencjał twórczy;
-
Indywidualne podejście nauczycieli do każdego dziecka;
-
Bezpośrednia – otwarta współpraca z Rodzicami;
Zapewniamy bezpieczeństwo dzieciom uczęszczającym do naszego przedszkola.
2. Wyznaczniki pracy/ Na co stawiamy?
-
Wspieramy indywidualny rozwój każdego przedszkolaka, poprzez odpowiedni dobór metod i form pracy dostosowany do możliwości każdego dziecka;
-
Miła i życzliwa atmosfera tworzona przez opiekuńczych nauczycieli, która pozytywnie wpływa na pełną aklimatyzację dzieci w przedszkolu;
-
Każde dziecko traktujemy indywidualnie oraz podmiotowo;
-
W swoich działaniach dążymy do wyrabiania nawyków/ wdrażania dzieci do samodzielności;
-
Sukcesywnie przygotowujemy dzieci do osiągnięcia wysokiego poziomu gotowości szkolnej, która ułatwi start w podjęciu nauki w szkole.
-
Dbamy o pozytywne relacje z Rodzicami naszych przedszkolaków;
3. Rytm przedszkolnego dnia:
Pobyt w przedszkolu został podzielony na trzy główne sfery: posiłki, edukacja, zabawy na świeżym powietrzu. Nieodłącznym elementem pobytu dziecka w przedszkolu jest swobodna zabawa pod okiem nauczycieli. Po II daniu w grupie maluszków jest odpoczynek (13:00-13:30).
Grupa maluszków – 3,4-latki
Posiłki:
-
8:30- 9:00 – śniadanie
-
10:00-10:15- drugie śniadanie
-
12:00- 13:00- obiad II danie
-
14:00- 14:30- obiad I danie
Edukacja:
Grupa starszaków – 5,6-latki
Posiłki:
-
8:30- 9:00 – śniadanie
-
10:45-11:00- drugie śniadanie
-
12:30- 13:30- obiad II danie
-
14:00- 14:30- obiad I danie
Edukacja:
Wyjścia na świeże powietrze:
Odbywające się zajęcia
Poniedziałek
|
Wtorek
|
Środa
|
Czwartek
|
Piątek
|
|
|
|
|
|
4. Edukacja w naszym przedszkolu:
Dzieci uczęszczające do przedszkola uczą się przede wszystkim przez zabawę, która jest najlepszą formą przekazywania dzieciom niezbędnych umiejętności i wiedzy o otaczającym świecie. Grupy wiekowe pracują na wybranych przez nauczycieli pakietach edukacyjnych, które zawierają treści zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Nowoczesne, kolorowe ilustracje zachęcają dzieci do nauki. Ćwiczenia w kartach pracy rozwijają wszechstronny rozwój dzieci, rozwijając ich umiejętności, zdolności. Zachęcają dziecko do samodzielności, ale także pobudzają dziecięcą ciekawość świata.
5. Co, gdzie, kiedy?:
Nasze przedszkole w ciągu roku szkolnego organizuje różnorodne uroczystości przedszkole, święta nietypowe, ale także wyjścia i wycieczki. W naszym harmonogramie znajdują się imprezy cykliczne/ przedstawienia cykliczne tj. Pasowanie na przedszkolaka, Jasełka, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Mamy i Taty oraz uroczyste Zakończenie roku szkolnego. W tego typu uroczystościach gościmy Rodziców naszych wychowanków, bez których nie udało by się przedstawienie. Dla naszych najmłodszych organizujemy nietypowe święta m.in.: Dzień kota, Dzień Dinozaura, Dzień Strażaka. Nie zabraknie również bali nad balami tj. Bal dyni (halloween), Andrzejki, a nawet Bal Karnawało-Walentynkowy. W naszym przedszkolu zapewniamy mnóstwo atrakcji i okazji do świętowania. Do naszego przedszkola zapraszamy ciekawych gości – prezentujących wybraną grupę zawodową po to, aby dzieci poznały ciekawostki na temat danego zawodu. Gościliśmy m.in.: policję, straż pożarną, a także pana pszczelarza. W ciągu roku organizujemy wyjścia np. do biblioteki, ale także do kina, teatru. Na zakończenie roku organizujemy integracyjny wyjazd rodziców, dzieci i nauczycieli do ciekawych miejsc z szeroką gamą atrakcji dla przedszkolaków.
6. Wyprawka przedszkolaka:
-
Obuwie na zmianę – wygodne, najlepiej na rzepy;
-
Pasta i szczoteczka do mycia zębów (cyklicznie wymieniać)
-
Ubrania na zmianę (koszulka, bielizna, rajstopki, skarpetki, spodnie)
-
Zapasowe pieluchy dla dzieci, które jeszcze ich używają;
-
Chusteczki nawilżające;
-
Plastikowy kubeczek do herbatki;
-
Zalecamy wygodny, sportowy, luźny strój niekrępujący ruchów dziecka;
-
Strój dostosowywany do aktualnej pogody (lato- czapeczka z daszkiem, kapelusz na głowę, jesień- kalosze, kurteczka przeciwdeszczowa, zima- rajstopki, czapka na głowę) !!!!!
7. Przedszkolny terminarz:
Nasze przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny (wrzesień-sierpień). Wyjątkiem są dni ustawowo wolne od pracy (święta), ale także Wigilia 24.12 oraz Sylwester 31.12 są dniami, w których przedszkole jest nieczynne. W ciągu roku są dni do Państwa deklaracji – czy dziecko będzie w danym dniu obecne w przedszkolu, czy też nie. Szczegółowe dni do deklaracji są przedstawiane na sierpniowym zebraniu z rodzicami. Nasza palcówka ma również długie godziny otwarcia 6:45- 17:00, dzięki którym Państwo mogą być aktywni zawodowo.
8. Jak przygotować dziecko do przedszkola?:
-
Rozmowa z dzieckiem o przedszkolu;
-
Spacer wokół przedszkola, w celu wizualnego zapoznania się z nowym miejscem, środowiskiem;
-
Wdrożenie do samodzielności (zgłaszanie potrzeb fizjologicznych, wykonywanie czynności higienicznych);
-
Wdrażanie dziecka do mówienia o swoich potrzebach, nauczenie komunikowania swoich potrzeb;
-
Wdrażanie częstych kontaktów dziecka z innymi dziećmi np. na placu zabaw, w celu nauczenia „współdziałania” z innymi dziećmi;
9. Adaptacja w naszym przedszkolu:
Nasze przedszkole w miesiącu sierpniu w terminie ( )organizuje dla nowo przyjętych dzieci nieodpłatne zajęcia adaptacyjne, mające na celu zapoznanie najmłodszych przedszkolaków z nowym miejscem, nauczycielami, a także zasadami panującymi w przedszkolu. Oferujemy 2-godzinne zajęcia adaptacyjne wypełnione różnorodnymi zabawami integracyjnymi, aby ułatwić dzieciom „Wrześniowy start” w przedszkolu. Nie zabraknie również swobodnej zabawy Państwa pociech, dzięki której dzieci zintegrują się z rówieśnikami.
10. Jak przetrwać pierwsze dni/ jak przetrwać wrzesień?
-
Rozmawiać z dzieckiem, o tym, czego się obawia;
-
Akceptować towarzyszące w danej chwili uczucia dziecka;
-
Stopniowo wydłużać pobyt dziecka tak, aby dziecko czuło niedosyt nowego miejsca;
-
Dotrzymywać danego słowa dziecku (pora odbierania);
-
Przynoszenie do przedszkola ulubionej Przytulanki/ zabawki dziecka, w ułatwieniu wejścia na salę/ rozłąki z rodzicem;
-
Zaufać nauczycielom pracującym w przedszkolu;
-
Pamiętać o spokojnym pożegnaniu bez nadmiernych emocji;
-
Szybkie, spokojne pożegnanie z dzieckiem z dużym uśmiechem, a nie łzami w ochach.