RAMOWY PLAN TYGODNIA
 
PONIEDZIAŁEK
7:00–8:30 schodzenie się dzieci, zabawy inicjowane przez dzieci - w sali zabaw
8:30–9:00 śniadanie
9:30–10:00 mycie zębów
10:00–10:30 zajęcia muzyczne
10:30–12:00 zajęcia dydaktyczne zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego
12:00–12:10 przygotowanie do obiadu, mycie buzi i rąk
12:10–13:00 obiad II danie
13:00–13:30 zajęcia logopedyczne - grupowe
13:30–14:30 zajęcia logopedyczne - indywidualne
13:30–14:00 obiad - zupa
14:00–14:30 odpoczynek po zupie
14:30–14:45 podwieczorek
14:45–14:50 mycie buzi i rąk po podwieczorku
14:50-15:40 zajęcia z nauczycielem -zabawy przy muzyce (zajęcia mające na celu usprawnienie koordynacji ruchowej,
ćwiczenia reagowania na temat melodyczny tj. spostrzegania i odzwierciedlania ruchem linii melodycznej)
15:40–17:00 zabawy dowolne z nauczycielem (inicjowane przez dzieci)
17:00-17:20 II podwieczorek (dodatkowy posiłek dla dzieci pozostających po godz.17.00)
17:00-18:00 indywidualne zabawy dzieci







 
 
WTOREK
7:00–8:30 schodzenie się dzieci, zabawy i zajęcia grafomotoryczne przy stoliczkach
8:30–9:00 śniadanie
9:30–10:00 mycie zębów
9:00–10:00 zajęcia dodatkowe – język angielski
10:00–12:00 zajęcia dydaktyczne zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego
12:00–12:10 przygotowanie do obiadu, mycie buzi i rąk
12:10–13:00 obiad II danie
13:00–13:30 odpoczynek po obiedzie
13:30–14:00 obiad - zupa
14:00–14:30 bajkoterapia (słuchowiska)
14:30–14:45 podwieczorek
14:45–14:50 mycie buzi i rąk po podwieczorku
14:50-15:40 zajęcia z nauczycielem „Mali artyści” (zajęcia mające na celu rozwijanie umiejętności plastycznych dziecka, sprzyjanie wszechstronnemu rozwojowi dziecka oraz kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie; w m-cu wrześniu i październiku – prace plastyczne na podstawie „Zabaw i ćwiczeń z żółwikiem Wikiem”, wycinanie serwetek, lepienie z ciastoliny, malowanie farbami, kolorowanie kredkami, pisakami, wydzieranie i wyklejanie z wycinanek)
15:40–17:00 zabawy dowolne z nauczycielem (inicjowane przez dzieci)
17:00-17:20 II podwieczorek (dodatkowy posiłek dla dzieci pozostających po godz.17.00)
17:00-18:00 indywidualne zabawy dzieci







 
 
ŚRODA
7:00–8:30 schodzenie się dzieci, zabawy na dywanie inicjowane przez dzieci
8:30–9:00 śniadanie
9:00–10:00 zajęcia dodatkowe – zajęcia ruchowe
9:30–10:00 mycie zębów
10:30–12:00 zajęcia dydaktyczne zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego
12:00–12:10 przygotowanie do obiadu, mycie buzi i rąk
12:10–13:00 obiad II danie
13:00–13:30 odpoczynek po obiedzie
13:30–14:00 obiad - zupa
14:00–14:30 zajęcia plastyczne
14:30–14:45 podwieczorek
14:45–14:50 mycie buzi i rąk po podwieczorku
14:50-15:40 zajęcia z nauczycielem „Wyginam śmiało ciało” (zajęcia mające na celu usprawnienie koordynacji ruchowej dzieci;
ćwiczenia motoryki małej i dużej, ćwiczenia poszczególnych partii ciała, ćwiczenia z instrumentami muzycznymi)
15:40–17:00 zabawy dowolne z nauczycielem (inicjowane przez dzieci)
17:00-17:20 II podwieczorek (dodatkowy posiłek dla dzieci pozostających po godz.17.00)
17:00-18:00 indywidualne zabawy dzieci







 
CZWARTEK
7:00–8:30 schodzenie się dzieci, zabawy przy stolikach – gry planszowe, puzzle, kolorowanki
8:30–9:00 śniadanie
9:30–10:00 mycie zębów
10:00–12:00 zajęcia dydaktyczne zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego
11:30–12:00 zabawy dowolne w sali zabaw
12:00–12:10 przygotowanie do obiadu, mycie buzi i rąk
12:10–13:00 obiad II danie
13:00–13:30 odpoczynek po obiedzie
13:30–14:00 obiad - zupa
14:00–14:30 bajkoterapia (czytanie literatury dziecięcej)
14:30–14:45 podwieczorek
14:45–14:50 mycie buzi i rąk po podwieczorku
14:50-15:40 zajęcia z nauczycielem – „Eksperymenty są super” (zabawy mające na celu pobudzenie wyobraźni dzieci, zdobywanie wiedzy
z dziedzin naukowych, tj. chemii, fizyki poprzez wykonywane doświadczenia)
15:40–17:00 zabawy dowolne z nauczycielem (inicjowane przez dzieci)
17:00-17:20 II podwieczorek (dodatkowy posiłek dla dzieci pozostających po godz.17.00)
17:00-18:00 indywidualne zabawy dzieci
 
PIĄTEK
7:00–8:30 schodzenie się dzieci, zabawy i zajęcia grafomotoryczne przy stoliczkach
8:30–9:00 śniadanie
9:30–10:00 mycie zębów
10:00–12:00 zajęcia dydaktyczne zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego
12:00–12:10 przygotowanie do obiadu, mycie buzi i rąk
12:10–13:00 obiad II danie
13:00–13:30 odpoczynek po obiedzie
13:00–14:30 zajęcia indywidualne z logopedą
13:30–14:00 obiad - zupa
14:00–14:30 zabawy konstrukcyjne (budowanie z klocków)
14:30–14:45 podwieczorek
14:45–14:50 mycie buzi i rąk po podwieczorku
14:50-15:40 bajki edukacyjne (zajęcia mające na celu poznanie literatury dziecięcej poprzez opowiadanie bajek, czytanie i oglądanie książeczek przedszkolnych i przyniesionych przez dzieci, słuchanie bajek-  grajek,słuchowisk, oglądanie bajek edukacyjnych dla dzieci)
15:40–17:00 zabawy dowolne z nauczycielem (inicjowane przez dzieci)
17:00-17:20 II podwieczorek (dodatkowy posiłek dla dzieci pozostających po godz.17.00)
17:00-18:00 indywidualne zabawy dzieci
 

SOBOTA/NIEDZIELA

Odpoczynek z rodzicami :)
 
Miesięczny plan pracy
Miesiąc: GRUDZIEŃ 2013
Grupa:3-latki
  • Obserwujemy zmiany zachodzące w pogodzie związane z nadchodzącą porą roku - zimą;
  • dowiemy się jak należy ubierać się zimą;
  • porozmawiamy o zmianach temperatury powietrza zachodzących zimą;
  • dowiemy się dlaczego zimą należy uczestniczyć w dokarmianiu ptaków i zwierząt;
  • dowiemy się co to jest i do czego służy: karmnik, paśnik;
  • będziemy porównywać przedmioty, określając ich wielkość: mały – duży;
  • będziemy porównywać przedmioty, określając ich długość: krótki – długi;
  • porozmawiamy na temat zasad zachowania się w sklepie;
  • porozmawiamy na temat zbliżającego się Święta Bożego Narodzenia i związanych z nim tradycji;
Grupa:4-latki
  • będziemy łączyć zmiany zachodzące w przyrodzie z aktualną porą roku: śnieg, mróz, silny i mroźny wiatr, zamarznięta woda;
  • poznamy zasady bezpiecznego korzystania z sanek, łyżew, nart i zabaw śnieżkami;
  • poznamy właściwości lodu na podstawie samodzielnie przeprowadzonych obserwacji;
  • poznamy określenia: w, poza;
  • poznamy tradycje związane ze Świętami Bożego Narodzenia;
  • wspólnie udekorujemy ozdobami świątecznymi naszą salę.

Grupa:5-latki
  • poznamy obraz graficzny głoski „i”-litery „i, I” oraz głoski „g”-litery „g, G”;
  • poznamy liczbę „0”, „6” oraz jej obraz graficzny;
  • poznamy zwierzęta domowe i dzikie;
  • będziemy posługiwać się określeniami: w prawo, w lewo;
  • poznamy pokarmy różnych zwierząt;
  • poznamy narzędzia i przybory potrzebne krawcowej;
  • zapoznamy się z melodią tradycyjnych kolęd i pastorałek dla dzieci
 

Poznajemy i śpiewamy piosenki:
„NA CZYM ZIMA GRA?"
1. Na lodowych soplach zima gra - 
dzyń- dzyń- dzyń- dzyń- dzyń! Tra-la-la!
Słucha jej bałwanek, słucham ja - 
dzyń- dzyń- dzyń- dzyń- dzyń! Tra-la-la!
dzyń- dzyń- dzyń- dzyń- dzyń! Tra-la-la-la-la!
Tak na soplach zima gra.
 
REF. Wiatrem na kominie zima gra - 
Wiu-wiu-wiu-wiu-wiu! Tra-la-la!
Swój wieczorny koncert dzisiaj da - 
Wiu-wiu-wiu-wiu-wiu! Tra-la-la!
Wiu-wiu-wiu-wiu-wiu! Tra-la-la-la-la!
Tak nam wiatrem zima gra.
 
2. Czasem także mrozem zima gra - 
skrzypu-skrzypu-skrzyp! Tra-la-la!
Pod stopami śnieżek skrzypi tak-
skrzypu-skrzypu-skrzyp! Tra-la-la!
skrzypu-skrzypu-skrzyp! Tra-la-la-la-la!
Tak nam mrozem zima gra.
 
REF. Wiatrem na kominie zima gra - 
Wiu-wiu-wiu-wiu-wiu! Tra-la-la!
Swój wieczorny koncert dzisiaj da - 
Wiu-wiu-wiu-wiu-wiu! Tra-la-la!
Wiu-wiu-wiu-wiu-wiu! Tra-la-la-la-la!
Tak nam wiatrem zima gra.
„Mikołaj i grzeczne dzieci”
1. Siwa broda, nos czerwony,
Ośnieżone czoło.
Kto tu idzie? Niesie worek
i radośnie woła:
 
Ref.: To Mikołaj, ho, ho, ho!
Czy tu grzeczne dzieci są? (4x)
 
2. A gdy wreszcie do mnie przyjdzie,
spytam go o zdrowie.
Powiem wierszyk i zaśpiewam,
i tak mu odpowiem:
 
Ref.: To Mikołaj, ho, ho, ho!
Czy tu grzeczne dzieci są? (4x)